ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

رسول الله (ص) فرمودند:
نزدیک شده است که مرا فرا خوانند و من اجابت کنم. و همانا من دو شی ء گرانبها را بین شما باقی می گذارم، کتاب خدای عز و جل و عترت خود را. کتاب خدا رشته ای است که از آسمان به زمین کشیده شده و عترت من اهل بیت منند. همانا خدای مهربان مرا خبر داده که این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض نزد من بیایند. پس بنگرید بعد از من با این دو چگونه رفتار می کنید.

آخرین نظرات

مرثیه حضرت فاطمه سلام الله علیها ـ قاسم احمدی

دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰ ب.ظ

خدای ما یکی آن هم فقط خدای علی

علی برای یکی و یکی برای علی


تمام عالم اگر از علی جدا بشوند

ببین که ریخته جانش، به زیر پای علی


تمام شهر مریض زر اند و زور و ریا

در این میانه یکی هست مبتلای علی


وجوب بعثت احمد به لطف دختر اوست

سرای دختر او شد چنین حرای علی


خدا اگرچه محمد به مصطفایی خواند

شده ست فاطمه اش تا که مصطفای علی


به شادی و به غم مرتضی کنارش بود

همیشه همره او بوده پا به پای علی


نداشت طاقت اینکه غم علی بیند

شهید راه بلاها و غصه های علی


تمام شهر مدینه یکی یکی در زد

که، های مردم تا آخرت گدای علی


که جانشین نبوت، امامت علی است

نشسته فتنه گری، از چه رو به جای علی؟


میان ماذنه هاتان علی، ولی الله ست

تمام دین خدا هست در ولای علی


اگر که میخ دری مانعش نمی گردید

نمی رسید به دست عدو عبای علی


کنار پیکر زهرا همان مکانی است

که می رسد به دو عالم نوای وای علی


نه مالک و نه حذیفه،نه میثم و سلمان

کسی نبوده مثالش شود فدای علی


دگر به نقشه ی ملجم، به تیغ کاری نیست

نشسته خار کس دیگری به نای علی


چه حیف دشمنان علی زود فهمیدند

بقای فاطمه باشد همان بقای علی

.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی