ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

رسول الله (ص) فرمودند:
نزدیک شده است که مرا فرا خوانند و من اجابت کنم. و همانا من دو شی ء گرانبها را بین شما باقی می گذارم، کتاب خدای عز و جل و عترت خود را. کتاب خدا رشته ای است که از آسمان به زمین کشیده شده و عترت من اهل بیت منند. همانا خدای مهربان مرا خبر داده که این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض نزد من بیایند. پس بنگرید بعد از من با این دو چگونه رفتار می کنید.

آخرین نظرات

سفرنامه اربعین

پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۵:۲۳ ق.ظ


مسجد کوفه: 

مسجد جامع کوفه، از مساجد بزرگ جهان اسلام است که نزد شیعیان، چهارمین مسجد مهم بعد از مسجدالحرام، مسجدالنبی و مسجدالاقصی و همچنین یکی از قدیمی‌ترین و مهمترین آثار زیارتی شهر کوفه به شمار می‌آید. بنابر برخی روایات، نخستین کسی که مسجد کوفه را طرح ریزی کرد و با وسعت زیادی آن را بنیان گذاشت، حضرت آدم(ع) بود و بعدها حضرت نوح(ع) پس از طوفان آن را تجدید بنا کرد.

صبح روز سوم مسافرت از حرم امیرالمومنین به سمت مسجد کوفه به راه افتادیم، طبق نقشه مان فاصله ای حدود 10 کیلومتری باید می پیمودیم یعنی از نجف به سمت کوفه میرفتیم . پس از طی چند ده متر به یکی از ماشینها جهت کرایه دربستی به مسجد کوفه سوال کردیم . گفت یک ساعت راه است (فکر کرده بود ما میخواهیم پیاده برویم و زمان رسیدن به مسجد کوفه را سوال کردیم) سپس گفتم کرایه چقدر میشود . پس از کمی تامل گفت: ده ده . ما که متوجه نشدیم منظورت چقدره پیاده روی کردیم تا به خیابان اصلی رسیدیم . اولین ماشین گذری که نزدیک ما شد تاکسی بود چون رنگ ماشین زرد بود . به راننده مسجد کوفه گفتم . با سر اشاره کرده باشد سوار شوید پرسیدم کرایه؟ کمی مکث کرد گفت : اربع . من متوجه نشدم اربع 4 یا 40 میشود کمی مکث کردم تا اینکه راننده یک اسکناس عراقی دستش گرفت و با 4 انگشت خود به من فهماند 4 عراقی . کرایه را مناسب گفته بود قبول کردم و به راننده گفتم :صندوق. وقتی ساکها را داخل صندوق می گذاشتم دیدم مدل تاکسی چقدر آشنا است . تاکسی، تیبا بود ساخت ایران. 

راننده قبل از رسیدن به مسجد کوفه مرقد میثم تمار را به ما نشان داد تا به مسجد کوفه رسیدیم. از تاکسی که پیاده شدیم راننده کمی ماشین را بررسی کرد که از وسایل ما چیزی جا نمانده باشد. جلوی مسجد پیاده شدیم آقایان و خانم ها از هم جدا شدیم و قرار شد 2 ساعت دیگر همانجا حضور به هم رسانیم { ای کاش بیشتر از 2 ساعت وقت میگذاشتیم تا بیشتر از این مسجد کسب فیض کنیم}.

حدود نیم ساعت جهت تحویل کوله پشتی مان به امانتداری طول کشید. از باب ثعبان (درب مار) وارد مسجد شدیم . چه مسجد باشکوه و حس خوبی . همه آدم در جای جای مسجد مشغول نماز و راز و نیاز با خدا بودند گویی چند هزار ملک نیز همراه آدمیان مشغول نماز و تسبیح خداوند سبحان هستند چه حس خوبی بود. یادش بخیر... 


مقام حضرت ابراهیم (سلام الله علیه )

مقام حضرت خضر (سلام الله علیه )

مقام حضرت نوح (سلام الله علیه )

مقام حضرت آدم (سلام الله علیه )

مقام ملک مقرب خدا حضرت جبرئیل (سلام الله علیه ) 

مقام پیامبر رحمت حضرت محمد (سلام الله علیه )

مقام امام صادق (سلام الله علیه )

مقام امام سجاد (سلام الله علیه )

محراب امام علی (ع) 

مرقد جناب مختار ثقفی (سلام الله علیه )

مرقد جناب مسلم بن عقیل (سلام الله علیه )

مرقد جناب هانی بن عروه  (سلام الله علیه )


در تمام مقام ها 2 و بعضا 4 رکعت نماز مستحبی خواندم و برای امام زمان (عج) دعا کردم. الان که این مطلب برای شما دوستان مینویسم یک هفته از آن روز که به مسجد کوفه رفتیم میگذرد بسیار دلتنگ آن مسجد و تکرار آن لحظات هستم . خدا قسمت همه دوستان بکند ان شا الله..

نظرات  (۱)

۱۰ آبان ۹۷ ، ۱۷:۲۱ علی کشاورز
ان شاءالله مورد درگاه حق تعالی قرار گرفته باشد
پاسخ:
سپاسگذارم

ان شا الله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی