ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

رسول الله (ص) فرمودند:
نزدیک شده است که مرا فرا خوانند و من اجابت کنم. و همانا من دو شی ء گرانبها را بین شما باقی می گذارم، کتاب خدای عز و جل و عترت خود را. کتاب خدا رشته ای است که از آسمان به زمین کشیده شده و عترت من اهل بیت منند. همانا خدای مهربان مرا خبر داده که این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض نزد من بیایند. پس بنگرید بعد از من با این دو چگونه رفتار می کنید.

آخرین نظرات

خودت را پیدا کن

شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۰۷ ب.ظ

🌸جای شما خالی💐


☘️اگر موبایل گرانقیمت خود را گم کنید دچار چه حالی می‌شوید؟ اگر کیف پر از پول خود را گم کنید چه کار می‌کنید؟ اگر درب حیاط را باز کنید و ببینید که ماشینتان نیست، چه عکس‌العملی انجام می‌دهید؟


☘️در هیاهوی زندگی و کارهای زیادی که برای خودمان ایجاد کرده‌ایم، گاهی فراموش می‌کنیم که نگاهی به خود بیندازیم(1) و خود را پیدا کنیم.


☘️احساس گم‌گشتگی می‌تواند انسان را دچار پوچی کند، ولی #توجه_به _خود(۲)، ارزیابی خود و #معرفت_نفس باعث احساس نسیم آرامش می‌شود.


📚پی‌نوشت‌ها:

۱-امام علی(ع) فرمودند: 🌼در شگفتم از کسی که دنبال گم‌ شده‌اش می‌گردد، ولی دنبال خودش که گم شده، نیست. 🌹 تصنیف غررالحکم، ص۲۳۲، باب جهل نفس.


۲- امام علی(ع) فرمودند:  مَعْرِفَةُ النَّفْسِ أَنْفَعُ‏ الْمَعَارِفِ‏؛ 🍃شناخت نفس بالاترین علم است🌴.  غررالحکم، ح۱۵۱.



@jalasate_ostad

نظرات  (۱)

سلام
تشکرازاینکه دنبالم کردید
دنبال می شوید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی