ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

رسول الله (ص) فرمودند:
نزدیک شده است که مرا فرا خوانند و من اجابت کنم. و همانا من دو شی ء گرانبها را بین شما باقی می گذارم، کتاب خدای عز و جل و عترت خود را. کتاب خدا رشته ای است که از آسمان به زمین کشیده شده و عترت من اهل بیت منند. همانا خدای مهربان مرا خبر داده که این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض نزد من بیایند. پس بنگرید بعد از من با این دو چگونه رفتار می کنید.

آخرین نظرات

💬 طلب مقام از حضرت رضا علیه السلام

يكشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۰۴:۲۰ ق.ظ

🗞 #حکایت 


💬 طلب مقام از حضرت رضا علیه السلام


📖 یکى از شاگردان با معرفت عارف ربانى، الهى قمشه اى نقل کرد: آن جناب سفرى به آستان حضرت رضا علیه السلام به مشهد مشرّف شد.


📖 شبى در حرم حضرت رضا عرضه مى دارد: یابن رسول اللّه! شما داراى مقام رضاى کامل هستید، از حضرت حق بخواهید ذرّه اى از این مقام به این فقیر عنایت کند.


📖 وقتى از حرم خارج مى شود، ماشینى در خیابان به او مى زند، وقتى چشم باز مى کند خود را روى تخت بیمارستان مى بیند، سؤال مى کند: چه شده؟ مى گویند: تصادف کرده اید و راننده اى که به شما زده دستگیر شده و این جاست، مى گوید: کاغذ و قلمى به من بدهید، یک رضایت نامه کامل مى نویسد و دستور مى دهد راننده را آزاد کنید!


💢زیرا من چند لحظه قبل در حرم حضرت رضا از خداوند عزیز طلب مقام رضا کردم و این مصیبت، برق اوّل این مقام جهت امتحان استعداد و ادعاى من است، اگر در همین مرحله اوّل زبان و دل به گله و شکایت باز کنم از به دست آوردن این عنایت محروم خواهم شد!💢


📎 برگرفته از کتاب عرفان اسلامى، ج 13، اثر استاد حسین انصاریان


📱 @ansarian_ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی