ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

رسول الله (ص) فرمودند:
نزدیک شده است که مرا فرا خوانند و من اجابت کنم. و همانا من دو شی ء گرانبها را بین شما باقی می گذارم، کتاب خدای عز و جل و عترت خود را. کتاب خدا رشته ای است که از آسمان به زمین کشیده شده و عترت من اهل بیت منند. همانا خدای مهربان مرا خبر داده که این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض نزد من بیایند. پس بنگرید بعد از من با این دو چگونه رفتار می کنید.

آخرین نظرات

سفرنامه اربعین

سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۰۷ ب.ظ

سلام به دوستان


الحمدلله امسال هم قسمت شد چند روزی همراه زایرین اربعین ابا عبدالله الحسین همراه باشیم . تا همراه سفر به کشور عراق و نتیجتا شهر کربلا به همراه زیارت حضرات معصومین (ع) و پیاده روی همراه با زایرین آقا ابا عبدالله الحسین خاطراتی شیرین و گاها تلخ و درس آموز داشته باشم . برای اینکه دل خوانندگان مطلب را همراه این سفر معنوی کنم چندین سطر کلمات مینویسم برای خوانندگان ، که البته این کلمات از بیان حال و احوال این شور حسینی کاملا قاصر است.


بخش1- سفر از تهران به مرز مهران

ما (بنده و همسر و فرزندم) روز چهارشنبه شب یعنی ده روز قبل از اربعین را برای شروع سفر اربعین انتخاب کردیم . ساک و وسایل لازم آماده کرده فقط باید بلیط اتوبوس میگرفتم برای شروع سفر. 

از سه چهار روز قبل از حرکت با مراجعه به ترمینال غرب تهران و سایت های فروش بلیط ، نتیجه این شد که فروش بلیط مهران روز فروش و یل بهتر بگویم ساعت فروش است و به این راحتی تحصیل نمی گردد. چهارشنبه غروب هم به ترمینال جهت گرفتن بلیط مراجعه کردم ولی بلیط اتوبوس با اینکه در این ایام 70% گرانتر شده است با این حال نایاب است. به منزل برگشتم تا اگر مقدور شد اینترنتی بلیط خریداری کنم.

شب با همراهان دیگر جلسه ای تشکیل دادیم. قرار شد 2 نفر به ترمینال جنوب بروند اگر اتوبوس مهران موجود بود به دیگران هم خبر بدهند تا باقی افراد هم راهی شوند. در پایان جلسه و اتخاذ تصمیم فوق ، یکی از آشنایان  اتوبوسی را جهت عزیمت به مهران روز پنج شنبه ظهر دربست گرفته بود تماس گرفت و گفت چند صندلی خالی موجود دارد ، ما هم از خدا خواسته به ایشان جواب مثبت دادیم تا ظهر پنج شنبه از ترمینال جنوب با اتوبوس VIP 25 نفره که 28 مسافر سوار کرد راهی مرز مهران شویم.

با ذکر صلوات دسته جمعی راهی شدیم . سفرمان تا مرز که طبق برنامه در ایام عادی 11 ساعت است حدود 18 ساعت طول کشید به علت ترافیک و تصادفات جاده ای و متاسفانه دعوای جاده ای . بنده که در دل خود از افزایش کرایه 70% اتوبوس نسبت به ایام عادی ناراضی بودم وقتی متوجه شدم سفرمان 18 ساعت طول کشید قدری به این جماعت اتوبوسرانی حق دادم.

خاطره ای که از این قسمت سفر یادم هست شلوغی بسیار زیاد و زیبای زایرین است که با شوق به سمت کربلا روانه بودند. اتوبوس برای نماز صبح نگه داشت به قدری صف سرویس بهداشتی شلوغ بود بنده ابتدا نماز صبح خواندم سپس در صف دستشویی 40 دقیقه معطل شدم!! وقتی نوبت من شده بود که آفتاب طلوع کرده بود.


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی