ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

رسول الله (ص) فرمودند:
نزدیک شده است که مرا فرا خوانند و من اجابت کنم. و همانا من دو شی ء گرانبها را بین شما باقی می گذارم، کتاب خدای عز و جل و عترت خود را. کتاب خدا رشته ای است که از آسمان به زمین کشیده شده و عترت من اهل بیت منند. همانا خدای مهربان مرا خبر داده که این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض نزد من بیایند. پس بنگرید بعد از من با این دو چگونه رفتار می کنید.

آخرین نظرات

98/8/8

جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۰۳:۳۶ ق.ظ

دلم بستهٔ مهر دلبند نیست

ز دیدار دلبند خرسند نیست

 

به مهر تو سوگند ای سست مهر

اگرچه دگر جای سوگند نیست

 

چو بشکسته یی آخرین عهد من

دگر با توام رای پیوند نیست

 

بلی آنکه صد بار پیمان شکست

بدو عهد بستن خوشایند نیست

 

تو را آزمودیم ما بارها

به کار تو جز ریب و ترفند نیست

 

به دل تا فریبیت صورت نبست

به لبهات نقشی ز لبخند نیست

 

تو مردم فریبی نیی مهربان

دل تو به مهر کسی بند نیست

 

سزاوار دست سلیمانیم

نگینی که دیوان ربودند نیست

 

گوزنی که روبه به چنگ آورد

پسندیدهٔ شیر ارغند نیست

 

به سویم دگر تیر عشوه مبار

که بر تن ز صبرم کژآغند نیست

 

دل خستهٔ آرزومند من

که دیگر تو را آرزومند نیست

 

گسسته ست زنجیر امید و بیش

 به دام هوای تو پابند نیست

 

در خانهٔ دل بسی کوفتم

که جویم تو را لیک گفتند نیست

(استاد مصفا)


درگذشت استاد ادبیات کشور عزیزمان را به جامعه ادبی کشور ، خانواده محترم استاد و دوستداران این بزرگوار تسلیت عرض میکنیم.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی