ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

رسول الله (ص) فرمودند:
نزدیک شده است که مرا فرا خوانند و من اجابت کنم. و همانا من دو شی ء گرانبها را بین شما باقی می گذارم، کتاب خدای عز و جل و عترت خود را. کتاب خدا رشته ای است که از آسمان به زمین کشیده شده و عترت من اهل بیت منند. همانا خدای مهربان مرا خبر داده که این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض نزد من بیایند. پس بنگرید بعد از من با این دو چگونه رفتار می کنید.

آخرین نظرات

راه و روش‌تعامل‌با‌مردم از دیدگاه قرآن مجید

شنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۹، ۰۶:۳۲ ق.ظ

*✅ راه و روش‌تعامل‌با‌مردم از دیدگاه قرآن مجید.*


سوره مبارکه حجرات


*👌فَتَبَیَّنُوا:*

اهل تحقیق و بررسی 

 قبل از اینکه سخنی بگویید، خوب در باره آن تحقیق کنید.


*👌فَأَصْلِحوُا*

اگر بین دوستان و آشنایان شما  کدورتی هست، میان ایشان صلح و سازش برقرار کنید و خود نیز اهل صلح و سازش باشید.


*👌وَأَقْسِطُوا:*

عادل باشید و براساس حق قضاوت کنید و در اجرای حق، میان دوست و آشنا با غریبه فرقی نگذارید.


*👌لَا یَسْخَر:*

دیگران را مسخره نکنید، مردم‌ و‌ اقوام گوناگون را به سُخره نگیرید.


*👌وَلَا تَلْمِزُوا:*

 به دیگران طعنه نزنید و از آنها عیب جویی نکنید. 


 *👌وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَاب:*

 لقب‌های زشت و ناپسند بر یکدیگر مگذارید و از اینکه یکدیگر را با القاب زشت و ناپسند صدا بزنید، شدیداً اجتناب کنید.


*👌اِجْتَنِبُوا کَثِیرًا مِنَ الظَّنِّ:*

از بسیاری از گمانها دوری کنید، همچنین از گمان بد در مورد دیگران به شدت خودداری کنید.


*👌وَلَا تَجَسَّسُوا:*

اهل جاسوسی و پرده دری نباشید و در کار و زندگی دیگران سرک نکشید.


*👌وَلَا یَغْتَب:*

اهل غیبت پشت دیگران نباشید و جلساتی را که در آن غیبت کسی می شود، ترک کنید.

*🗣


🌹این سفارشات ۹گانه در سوره مبارکه حجرات آمده و برخی از رهنمودهای الهی در تعامل با سایر انسانها را به اختصار بیان فرموده است.🌹

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۳۰

نظرات  (۱)

سلام دوست عزیز
وقت بخیر
خیلی وقته به وبلاگ من سر نزدی!
آخه چراااا؟!
من چه بدی به تو کردم؟!
خب بیا فقط یه سلام و علیک و احوالپرسی بکن و برو.
خیلی سخته؟
هرگز! سخت نیست.
منم حتما حتما حتما به وبلاگت سر می‌زنم. مطمئن باش.
بیا به وبلاگم و یه نظر بذار.
حتی برای گفتن یک سلام.
باور کن منم بهت سر می‌زنم.
حیف نیست که توجهی به وبلاگ همدیگه نداریم!؟
آیا این سرکشی‌ها تاثیر خوبی روی بازدیدهای بیشتر روی وبلاگ‌ها نداره!؟
پس منتظرم منتظرم منتظرم که بیای!
اومدیاااا....
یا علی مدد

پاسخ:
سلام دوست عزیز

این فرمایش شما شبیه صله رحم اینترنتی است

به روی چشم




در پناه حق


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی