ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

رسول الله (ص) فرمودند:
نزدیک شده است که مرا فرا خوانند و من اجابت کنم. و همانا من دو شی ء گرانبها را بین شما باقی می گذارم، کتاب خدای عز و جل و عترت خود را. کتاب خدا رشته ای است که از آسمان به زمین کشیده شده و عترت من اهل بیت منند. همانا خدای مهربان مرا خبر داده که این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض نزد من بیایند. پس بنگرید بعد از من با این دو چگونه رفتار می کنید.

آخرین نظرات

شجره طیبه

يكشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۱۱ ب.ظ


أَلَم تَرَ کَیفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِی السَّماءِ ( ابراهیم - ۲۴ )


آیا ندیدی چگونه خداوند «کلمه طیبه» (و گفتار پاکیزه) را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرده که ریشه آن (در زمین) ثابت، و شاخه آن در آسمان است؟!


در روایات اسلامی پیامبر و اهل‎ بیت آن حضرت ـ علیهم السّلام ـ از مصادیق روشن «شجرة طیبه»‌دانسته شده اند؛ چنان که امام صادق ـ علیه السّلام ـ می فرماید:

 «پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ ریشة این درخت است و امیر مؤمنان حضرت علی ـ علیه السّلام ـ شاخة آن و امامان که از ذریة آنها هستند شاخه های کوچک تر و علم امامان ـ علیهم السّلام ـ میوة این درخت می باشد، و پیروان با ایمان آنها برگهای این درختند.»


سید محمد حسین طباطبایی، المیزان فی تفسیر القرآن، تهران،‌دارالکتب الاسلامیة، چاپ سوم، ۱۳۷۹ ق، ج ۱۲، ص۵۱– ۶۲.



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۱۵

نظرات  (۱)

این حدیث رو شنیده بودم
برام یادآوری شد
دستتون درد نکنه:)
پاسخ:
مداد علما افضل از خون شهداست

اگر علما و مجاهدت آنها نبود چطور میتوانستیم با معارف اهل بیت آشنا شویم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی