ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

رسول الله (ص) فرمودند:
نزدیک شده است که مرا فرا خوانند و من اجابت کنم. و همانا من دو شی ء گرانبها را بین شما باقی می گذارم، کتاب خدای عز و جل و عترت خود را. کتاب خدا رشته ای است که از آسمان به زمین کشیده شده و عترت من اهل بیت منند. همانا خدای مهربان مرا خبر داده که این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض نزد من بیایند. پس بنگرید بعد از من با این دو چگونه رفتار می کنید.

آخرین نظرات

با همه لحن خوش آوایی ام

سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۴۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


با همه‌ی لحن خوش‌آوائیم


در به‌در کوچه‌ی تنهایی‌ام


ای دو سه تا کوچه زما دورتر


نغمه‌ی تو از همه پرشورتر


کاش که این فاصله را کم کنی


محنت این قافله را کم کنی


کاش که همسایه‌ی ما می‌شدی


مایه‌ی آسایه‌ی ما می‌شدی


هر که به دیدار تو نائل شود


یک‌شبه حلّال مسائل شود


دوش مرا حال خوشی دست داد


سینه‌ی ما را عطشی دست داد


نام تو بردم، لبم آتش گرفت


شعله به دامان سیاوش گرفت


نام تو آرامه‌ی جان من است


نامه‌ی تو خطّ امان من است


ای نگهت خواستگه آفتاب


بر من ظلمت‌زده یک شب بتاب


پرده برانداز ز چشم ترم


تا بتوانم به رخت بنگرم


ای نفست یار و مددکار ما


کی و کجا وعده‌ی دیدار ما…


دل مستمندم ای جان به لبت نیاز دارد


به هوای دیدن تو هوس حجاز دارد


به مکّه آمدم ای عشق تا تو را بینم


تویی که نقطه‌ی عطفی به اوج آیینم


کدام گوشه‌ی مشعر، کدام کنج منا


به شوق وصل تو در انتظار بنشینم


روا مباد که بر بنده‌ات نظر نکنی


روا مباد که ارباب جز تو بگزینم


چو رو کنی به رهت، درد و رنج نشناسیم


ز لطف روی تو دست از ترنج نشناسیم



 

شاعر مرحوم آقاسی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی