ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

ثقلین (قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم)

رسول الله (ص) فرمودند:
نزدیک شده است که مرا فرا خوانند و من اجابت کنم. و همانا من دو شی ء گرانبها را بین شما باقی می گذارم، کتاب خدای عز و جل و عترت خود را. کتاب خدا رشته ای است که از آسمان به زمین کشیده شده و عترت من اهل بیت منند. همانا خدای مهربان مرا خبر داده که این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض نزد من بیایند. پس بنگرید بعد از من با این دو چگونه رفتار می کنید.

آخرین نظرات

فاطمه الزهرا (س) سر خلقت

شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۰۷:۴۰ ب.ظ

وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ کُلَّ شَیْءٍ حَیٍّ  (انبیا -30)  و هر چیز زنده‏ ای را از آب قرار دادیم


خداوند آب را مایه حیات موجودات زنده قرار داده است. آب در زبان قرآن که همان زبان عربی است " ماء " میباشد. حال اگر کلمه ماء را برعکس بخوانیم " ام " خوانده میشود به معنای اصل و اثاث چیزی است و معنای دوم آن مادر میباشد. حال با یک برداشت ذوقی میتوان کلمه ام به معنای مادر را درترجمه آیه بالا قرار دهیم به این معنا که " ما هر چیز زنده ای را به وسیله مادر ادامه حیات میبخشیم" . مادر در ترجمه اخیر چه کسی میتواند جز سیده زنان اهل بهشت حضرت فاطمه زهرا (س) باشد؟ که تمام حیات انسانی و ملکوتی عالمیان از نور وجود ایشان دارای حیات و رشد معنوی هستند.



نظرات  (۱)

۱۲ اسفند ۹۷ ، ۰۹:۰۲ حجت پناه زاده
سلام بزرگوار
عکس ماء میشود ءام نه ام!
هرچند اصل کلام صحیح است. ولی هیچگاه چنین برداشتهایی را به قرآن نسبت داد؛ هرچند ذوقی باشد
قرآن کتابی است که قرنها آن را پاس داشته اند و تا قیامت باید آن را پاس بداریم

خدا قوت
پاسخ:
سلام و رحمت الله
تشکر از توجه شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی